تشخیص حرکت دوربین مداربسته


کارکرد سیستم تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته 

برای اینکه دوربین مداربسته به بهترین نحو ممکن عمل کند لازم است دارای قابلیت هایی باشد که کاربر انتظار آن را دارد , اگرچه اضافه نمودن قابلیت های جدید به دوربین مداربسته هزینه بر است اما مطمئنا ارزشش را دارد .

قابلیت تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته

تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته این امکان را به وجود می آورد تا بتوان تصاویر را به صورت بی وقفه ضبط کرد و یا تنها مواردی را ثبت و ذخیره کرد که رویدادی در آن در حال اتفاق افتادن باشد . این مساله به نوع نیاز کاربر بستگی دارد اگر تصاویر به صورت بی وقف ضبط شوند لازم است که کاربر دقت بیش تری به خرج بدهد علی الخصوص در مواردی که چند دوربین مداربسته نصب شده باشد که کار سخت تر می شود .

تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته بدین صورت است که سطح روشنایی با حرکت اجسام و افراد تغییر می کند و دوربین هم توسط این قابلیت می تواند این مساله را تشخیص دهد از این رو لازم است حساسیت تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته را در سطح بالایی قرار داد تا تمامی جزئیات به وضوح تشخیص داده شوند , رنگ های روشن تر در محیط های تاریک و رنگ های تیره در محیط های روشن به خوبی قابل تشخیص هستند و نیازی نیست که حساسیت تشخیص حرکت در دوربین های مدار بسته بالا باشد اما اگر برعکس باشد یعنی رنگ ها تناژی با نور محیط داشته باشند تشخیص سخت تر می شود و لازم است که دوربین حساس تر باشد .

نکات تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد نکاتی در رابطه با تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته وجود دارد , به عبارتی دیگر پارامترها و فاکتورهایی سبب افزایش و یا کاهش تشخیص حرکت در دوربین مدار بسته می گردد .

نور محیط , نوع محیط , سرعت پردازش دوربین , نوع دوربین و ..


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.