دوربین مداربسته مولتی سنسور


معرفی دوربین مداربسته های چند لنزی ( مولتی سنسور) و ویژگی های آنها

دوربین مداربسته چند سنسوره با ثبت تصاویر پاناروما توانسته جایگزین دوربین های معمولی شود , به این صورت که قابلیت پوشش یک منطقه وسیع را دارند و با زاویه ی 360 درجه تمام جزئیات را به طور دقیق نمایش می دهند .

دوربین مداربسته ثابت تنها زاویه ی دید 90 درجه را دارد اما دوربین های مداربسته مولتی سنسور که بر روی دکل یا محدوده باز نصب می شود , تا 270 و 360 درجه را پوشش می دهد .

مزایای بیشتر با تعداد دوربین مداربسته کمتر

کاهش تعداد دوربین های مورد نیاز مزایای زیادی برای پروژه نظارتی دارد که از جمله مهترین آنها صرفه جویی در وقت و هزینه برای کاربر نهایی می باشد.

از مزایای دیگر کاهش تعداد دوربینها از این طریق ، نیاز به کار کمتر برای نصب و کابل کشی های مورد نیاز است. مدل های جدید دوربین مداربسته چند حسگر به کاربر اجازه استفاده از همان کابل برای انتقال انرژی برق مورد نیاز را به کاربر می دهند.

از دیگر مزایای عملیاتی این مورد می توان به عدم نیاز اپراتور به سوئیچ بین دوربین های مختلف اشاره نمود. اپراتور از این طریق می تواند همه چیز را در یک صفحه نمایش بدون نیاز به سوئیچ به دوربینهای دیگر مدیریت نموده و در نتیجه زمان بررسی را کاهش می دهد.

از دیگر مزایای استفاده از دوربین مداربسته چند لنزی جنبه زیبایی شناسی و تمیز بودن کار می باشد. زیبایی شناسی در اماکن مختلف تجاری ، بیمارستان ها و دانشگاه ها و … از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

آگاهی و نظارت بهتر بر موقعیت

با دید گسترده ای که دوربین پاناروما در اختیار اپراتور قرار می دهد می تواند آگاهی و نظارت بهتری بر مکان مورد نظر داشته باشد ، به خصوص وقتی که آنها نیاز به سوئیچ بین دوربین های دیگر یا مشاهده تصاویر به صورت کاشی مانند ندارند.

دوربین مولتی سنسور می تواند تصاویر سنسور های مختلف دوربین را با هم ترکیب نموده و به آنها توانایی بیشتری برای نظارت بر صحنه ها و زوم بر روی جزئیات خاص را می دهد.

به هر حال استفاده از دوربین های مداربسته پاناروما می تواند یک حرکت نزولی باشد. اگر چه این دوربینها قادر به پوشش محدوده بیشتری می باشند اما برای ضبط جزئیات از نقاط خاص مناسب نمی باشند.

برای حل این مشکل دوربینهای مداربسته پاناروما که با رزولوشن تصویر بالاتر طراحی شده اند به طور موثر می توانند برد دوربین را برای مقاصد تشخیص و نظارت افزایش دهند. با این حال شناسایی دقیق تنها در محدوده نزدیک امکان پذیر می باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.